Maritiem

Maritiem

Veerponten, binnenvaartschepen en kleinere vaartuigen

Emissievrije en stille aandrijving van vaartuigen

In de gehele maritieme sector worden de normen voor de uitstoot van broeikasgassen door schepen strenger. Deze emissievoorschriften zullen een aanzienlijke impact hebben op schepen en de organisaties die ze exploiteren. Dit is het moment om naar oplossingen te zoeken en verder te gaan met emissievrije technologie├źn.

Brandstofcellen genereren de elektriciteit die het schip aandrijft. Net als batterijen produceren ze elektriciteit, maar met brandstofcellen is waterstof de energiedrager – wat betekent dat het energiesysteem elektriciteit voor het schip zal produceren zolang waterstof beschikbaar is. HyMove levert een krachtige, aanpasbare stroomgenerator in een elektrisch systeem dat brandstofcellen en batterijen bevat, die naadloos samenwerken om effici├źnte, emissievrije stroom te leveren.

Het modulaire ontwerp van brandstofcellen maakt een eenvoudige en aanpasbare implementatie mogelijk, die integrators kunnen configureren voor specifieke scheepsvereisten. Het tanken gaat snel en brandstofcellen hebben in veel kritieke zware toepassingen bewezen betrouwbaar te zijn, met een lange levensduur en weinig onderhoudsintervallen.

Schepen aangedreven door HyMove brandstofcel hebben het laagste brandstofverbruik

Waterstof en havenlogistieke zaken

Havenoverslag en de logistiek van zware goederen dragen aanzienlijk bij aan het verbeteren van de leefbaarheid in stedelijke gebieden. Een cruciaal aspect hierbij is de decarbonisatie van de logistieke processen, die kan worden gerealiseerd door waterstof als de operationele energiebron in te zetten.

Om de havenlogistiek emissievrij te maken en de CO2-uitstoot van de haven te verminderen, wordt steeds meer aandacht besteed aan toepassingen van waterstof in havenapparatuur aangedreven door brandstofcellen. Het verkennen van waterstof als een emissievrije brandstofbron is van vitaal belang voor de transportindustrie. De brandstofcel werkt in samenwerking met een ingebouwd batterijpakket om de apparatuur direct van stroom te voorzien of om de ingebouwde batterij op te laden.

Door waterstoftoepassingen te integreren in reguliere havenactiviteiten, zullen innovatieve oplossingen worden getest en gevalideerd via real-life tests voor bredere marktacceptatie. Deze integratie strekt zich niet alleen uit tot de container handling, maar omvat ook logistieke vaartuigen en sleepboten, waardoor een duurzamere en schonere havenomgeving ontstaat.

“Duurzamere en schonere havenomgeving”